Spis treści
Dział 1- GRAFY
- Wprowadzenie
- Definicje - graf nieskierowany
- Pojęcia służące do opisu grafów - lista definicji
- Operacje na grafach - operacje binarne
- Sposoby reprezentacji grafów - macierz sąsiedztwa
- Dodatki - zastosowania
- graf skierowany
- warianty definicji
- graf geometryczny
- oznaczenia formalne
- przykład
- izomorfizm i homeomorfizm grafów
- klasy grafów
- operacje unarne
- lista sąsiedztwa
- macierz incydencji
- uogólnienia
Dział 2- TEORIA GRAFÓW
- Wprowadzenie
- Zagadnienia teorii grafów - kolorowanie grafów - problem znajdowania drogi
- Algorytmy grafowe - A*
- Zagadnienia przedstawiane jako problemy grafowe - problem komiwojażera
- Inne zagadnienia - Kod Graya
- Dodatki - programowanie sieciowe
- zagadnienienia związane z sieciami przepływowymi, maksymalny przepływ
- liczby Ramseya
- skojarzenie
- izomorfizm grafów
- komputerowa reprezentacja grafów
- problem chińskiego listonosza
- Bellmana-Forda
- Dijkstry
- Fleury'ego
- Floyda-Warshalla
- Johnsona
- Kruskala
- Prima
- przeszukiwanie grafu
(wszerz BFS, w głąb DFS)
- najbliższego sąsiada
- problem chińskiego listonosza
- problem marszrutyzacji
- problem kojarzenia małżeństw
- Diagram Hassego
Dział 3- KOMBINATORYKA
- Wprowadzenie
- Permutacje
- Kombinacje - bez powtórzeń - z powtórzeniami - dodatek
- Wariacje - bez powtórzeń
- Liczby... - Bella
- Zasady... - szufladkowa Dirichleta
- z powtórzeniami
- Catalana
- Stirlinga
- Eulera
- włączeń i wyłączeń
Dział 4- KRYPTOLOGIA
- Wprowadzenie
- Terminologia - szyfrowanie
- Historia - wczesna - po II Wojnie Światowej
- Współczesna kryptologia - symetryczna
- Uregulowania prawne - zakazy
- Dodatki - popisy cyfrowe
- szyfr
- kryptosystem
- kodowanie
- kryptologia i kryptografia
- asymetryczna
- kryptoanaliza
- algorytmiczne podstawy kryptografii
- protokoły krytpograficzne
- ograniczenia eksportu
- rola NSA
- Digital Rights Management
- IDEA
- Chaos Computer Club